Dawać, ale i pomagać – filozofia działania KF w magazynie BR&

BR&
23 grudnia 2015
Media

oryw gorącego serca i działanie nastawione na maksymalną efektywność pomocy. Dzielenie się tym co mamy i filozofia przemyślanego inwestowania społecznego. Jak pogodzić emocje z rozumem? Na to pytanie w najnowszym magazynie BR& odpowiada Marta Schmude-Olczak, Dyrektor Zarządzająca Kulczyk Foundation.

Artykuł Marty Schmude-Olczak odpowiadając na ważne pytania prezentuje przy tym konsekwentny w realizacji model działania Kulczyk Foundation. „Skoro ma tak dużo, niech się podzieli! – wiele osób tak właśnie myśli, patrząc na osoby czy  firmy, mówiąc wprost, zamożne. Warto się dzielić, bo to świadczy o tym, że inni są dla nas bardzo ważni. Jednak efektywne pomaganie musi polegać na tym, że to, co dajemy, wywołuje efekt domina. Czyli wprawia w ruch mechanizm, jak my to nazywamy, pozytywnej i trwałej zmiany społecznej. W Polsce wciąż mamy problem z mówieniem o efektywnym pomaganiu. Bo efektywność to pojęcie kojarzące się też z biznesem, a przecież, w myśl stereotypu: tam, gdzie zaczyna się chęć zysku, tam kończy się troska o innych. Otóż nie, proces efektywnej i skutecznej pomocy przypomina procesy ze sfery biznesu. Warto wiedzieć, co się stanie z naszym datkiem, co zmieni na chwilę, a co na stałe. Dokładnie tak, jak to się ma z biznesową inwestycją.” – pisze Marta Schmude-Olczak.

Przeczytaj cały artykuł w formie PDF

dodatkowe materiały