Oto zwycięzcy konkursu pomagania!

Warszawa
24 czerwca 2016
Edukacja

Rywalizacja w pomaganiu innym? Czy to możliwe? Możliwe i naprawdę warto, bo chodzi o to by w dzieciach obudzić chęć bycia odpowiedzialnym i wrażliwym. Zwycięzcy Wielkiego Konkursu Edukacji Globalnej – Efekt Domina za swe filmy i prezentacje własnych akcji pomocowych właśnie otrzymali wspaniałe nagrody – iPady oraz drukarki. Konkurs organizowała Kulczyk Foundation.

Nagrodę główną zdobył film „Wystarczy tylko chcieć” zespołu reprezentującego Gimnazjum nr 1 im. Kazimierza Jagiellończyka w Człuchowie, a nagrodę publiczności film „Pomagamy - nie ściemniamy!” zespołu reprezentującego Gimnazjum Nr 1 w Sosnowcu. Każdy uczestnik zwycięskich drużyn, a także nauczycielki prowadzące zespoły dostały iPady, a szkoły otrzymały bony na zakup pomocy edukacyjnych oraz drukarki, ponadto opiekujący się projektem nauczyciele wezmą udział w specjalnym szkoleniu.

Poza zwycięzcami do finału konkursu zostały nominowane następujące prace: „Nie bądź obojętny na los innych” (ZS TAK im. Ireny Sendlerowej), „Można? Można!” (Gimnazjum imienia Rady Europy w Kostrzynie), „Pomagając innym pomagamy sobie” (Gimnazjum nr 5 w Zespole Szkół z Oddziałami Sportowymi nr 1 w Poznaniu), „Mali Bohaterowie - program społeczny uczący dzieci pomagania” (Szkoła Podstawowa nr 9 w Legnicy), „Poskromienie Akcji Pomoc” (Gimnazjum Katolickie w Sieradzu), „Pomoc łączy ludzi” (Gimnazjum nr.3 im. Polskich Noblistów), „Efekt Domina – dając uśmiech też pomagasz” (Szkoła Podstawowa Nr 1 w Sulechowie) oraz „Nasza misja – Podróż do Dobrolandii” (Szkoła Podstawowa nr 61 w Gdańsku). Szkoła, z której zespół dostał się do finału otrzymała drukarki a nauczyciel, który opiekował się projektem, zostanie zaproszony na szkolenie organizowane przez Kulczyk Foundation.

– Pewnego dnia w naszej szkole pojawiła się wiadomość o konkursie Edukacja Globalna - Efekt Domina, a z nim szansa na atrakcyjne nagrody. Nikt z  tych uczniów wtedy jeszcze nie podejrzewał, jak ogromnie pozytywny wpływ będzie miał na nich zorganizowany Dzień Dawców Szpiku – tłumaczy Pani Grażyna Jażdżewska, wychowawczyni klasy z Człuchowa. – Dowodem na to mogą być z zaskakujące, jak na młode osoby, słowa uczniów tej klasy wypowiedziane tuż po zorganizowanej akcji. Otóż powiedzieli: Proszę Pani, teraz to już nie jest ważne czy wygramy ten konkurs, czy nie. My już jesteśmy wygrani. Zarejestrowaliśmy 127 potencjalnych dawców, dając być może aż 127 chorym szansę na nowe życie. To jest dla nas największa i najcenniejsza nagroda.

– Celowo zdecydowaliśmy się zaprosić sponsorów, którzy przekażą w konkursie nagrody mogące bardzo wspomóc kreatywną edukację. Samym konkursem pokazaliśmy natomiast, jak ważne jest sugestywne wyrażanie swoich myśli i odpowiednia prezentacja naszych działań, która buduje wokół nich kapitał społeczny tego, co robimy. Mamy nadzieję, że w tych młodych ludziach trwale zaszczepiliśmy idee pomagania, którą będą urzeczywistniać w wielu wspaniałych projektach – podkreśla Marta Schmude-Olczak, Dyrektor Zarządzająca Kulczyk Foundation.

– Wspieranie kompetencji cyfrowych u najmłodszych jest niezwykle istotne, szczególnie we współczesnym, bardzo wymagającym świecie – mówi Tomasz Nawrocki, Dyrektor Zarządzający iSpot Apple Premium Reseller. – Wierze, że mądre nauczanie, wykorzystujące nowoczesne technologie daje lepszy start w dorosłość, rozwija samodzielność i kreatywność, a samym nauczycielom pomaga pracować z uczniami bardziej efektywnie. Na rzecz projektu „Efekt Domina” przekazaliśmy zwycięskim klasom iPady, ale przede wszystkim naszym zadaniem jest zapewnienie opieki technologicznej szkołom w ich przyszłych działaniach edukacyjnych. Wiem, że takie inwestycje procentują - z niecierpliwością czekam na efekty współpracy.

Sponsorami nagród w konkursie są firma SAD Sp. z o.o., firma JTC, a także Kulczyk Foundation. Informacje o wszystkich partnerach konkursu znajdują się na jego stronie http://konkursefektdomina.pl/.  

dodatkowe materiały