Scenariusze 6-9 lat - Edycja 1

Porozmawiajmy o wartościach

Jak biały słonik zawstydził małpy

Nie wolno śmiać się z kogoś i go lekceważyć, dlatego że wygląda inaczej niż my. Wyrządzamy takiej osobie wielką krzywdę. Djimon był słoniem, tyle że białym. Wyróżniający go kolor był źródłem wielu przykrości. Zwierzęta przekonały się jednak, że warto mieć go za przyjaciela. Liczy się wnętrze, a nie kolor skóry!

W czasie lekcji uczniowie będą mogli dostrzec, jak ważna jest tolerancja i szacunek dla różnorodności. Bajka o białym słoniku staje się punktem wyjścia do rozmowy o różnorodności, szacunku, tolerancji i akceptacji.

ZAGADNIENIA KLUCZOWE

różnorodność, szacunek, tolerancja, akceptacja

CELE ZAJĘĆ

Cel główny:

Dostrzeżenie przez uczniów znaczenia tolerancji i szacunku dla różnorodności.

Cele szczegółowe — uczeń:

  • wysłucha bajki pt. „Jak biały słonik zawstydził małpy”,
  • weźmie udział w rozmowie na temat treści bajki,
  • wykona pracę indywidualną na temat: „Jak wyglądam”,
  • porówna swoje linie papilarne z liniami papilarnymi koleżanek i kolegów,
  • wykona rysunek z wyobraźni,
  • weźmie udział w ruchowej zabawie integracyjnej,
  • sformułuje refleksję końcową,
  • zaproponuje motto podsumowujące zajęcia.

Materiały do pobrania ×
Scenariusz „Jak biały słonik zawstydził małpy” .pdf - POBIERZ
Tekst bajki „Jak biały słonik zawstydził małpy” .docx - POBIERZ
Bajka audio „Jak biały słonik zawstydził małpy” .mpga - POBIERZ
Nauczać to znaczy przekazać coś więcej niż wiedzę