28 maja - Światowy Dzień Higieny Menstruacyjnej

Projekty w Polsce

Przypadający 28 maja Światowy Dzień Higieny Menstruacyjnej to dobry moment na podsumowanie dotychczasowych działań. W ramach Okresowej Koalicji, powołanego z inicjatywy Kulczyk Foundation zrzeszenia organizacji i ekspertek zajmujących się problemem wykluczenia menstruacyjnego, rozdaliśmy potrzebującym 12 mln produktów menstruacyjnych. Zebraliśmy na stronie takdlapodpasek.pl ponad 47 tys. podpisów pod apelem do rządzących w sprawie bezpłatnego dostępu do środków menstruacyjnych i edukacji na temat zdrowia menstruacyjnego w polskich szkołach. Z materiałów zgromadzonych w stworzonym przez nas internetowym hubie edukacyjnym mogą korzystać rodzice, pracodawcy, szkoły, urzędy i media.

– Lada dzień, dzięki zaangażowaniu naszych sojuszniczek z różnych stron sceny politycznej, przedstawimy w Sejmie projekt ustawy, którego celem jest wprowadzenie darmowych podpasek do szkół w całej Polsce – zapowiada Dominika Kulczyk, prezeska Kulczyk Foundation. Jak dodaje, kluczowe dla powodzenia inicjatyw Okresowej Koalicji jest wsparcie partnerów i szeroki odbiór społeczny jej działań.

– Nasi partnerzy regularnie przekazują nam środki menstruacyjne, z wielkim zaufaniem, że prześlemy je tam, gdzie są najbardziej potrzebne: do szkół, szpitali, domów dziecka czy miejsc, gdzie przebywają uchodźczynie i uchodźcy. Organizowane przez nas kampanie społeczne zwracają uwagę opinii publicznej na temat zdrowia menstruacyjnego – podkreśla liderka Fundacji.

Wśród medialnych inicjatyw Okresowej Koalicji szerokim echem odbiła się pierwsza w historii Polski telewizyjna kampania o menstruacji. Głośno było też o akcji #podpaskizaopaski w mediach społecznościowych – w jej ramach 400 osób opublikowało swoje zdjęcia z oczami przesłoniętymi czerwoną opaską, opatrując je hasztagiem akcji. Za każde opublikowane zdjęcie Kulczyk Foundation przekazała paczkę podpasek organizacji zajmującej się dystrybucją materiałów higienicznych wśród potrzebujących.

Dokonania Okresowej Koalicji były szeroko nagłaśniane i doceniane przez media. Money.pl, czołowy polski portal ekonomiczny, wyróżnił je Nagrodą Specjalną, przyznawaną osobom, firmom lub innym podmiotom prywatnym, które w danym roku wykazały się wyjątkowym wkładem społecznym.

– Serdecznie dziękuję wszystkim, którzy angażują się w nasze działania i je wspierają. Razem zmieniamy naszą rzeczywistość. I nie zatrzymujemy się – podsumowuje Dominika Kulczyk.

Więcej o Okresowej Koalicji: https://okresowakoalicja.pl

Incijatywa Tak Dla Podpasek: https://takdlapodpasek.pl

Fot. Karol Wysmyk

 

Aktualności

Dołącz do naszej kampanii z okazji Dnia Higieny Menstruacyjnej

Przełamać tabu miesiączki w miejscu pracy to cel obchodzonego na całym świecie Dnia Higieny Menstruacyjnej. Włącz się z nami w to święto pod hasłem  #OkresRównoWażny. Dzień Higieny Menstruacyjnej to międzynarodowe święto, które zwraca uwagę na problem ubóstwa menstruacyjnego i podnosi świadomość na temat higieny menstruacyjnej. Data 28 maja nie jest przypadkowa. Średnia długość cyklu menstruacyjnego to 28 dni, z czego 5 dni to czas krwawienia. Tego dnia organizacje społeczne na całym świecie podejmują działania w obszarze zdrowia i higieny menstruacyjnej realizując kampanie społeczne. 

 

Dowiedz się więcej

Ruszyła III edycja konkursu "Zdrowo nakręceni"!

Najbardziej kreatywni reżyserzy, czyli... dzieci po raz trzeci przygotowują filmy konkursowe opowiadające o gotowaniu, zasadach zdrowego odżywiania i równości w kuchni. Jest o co się starać, bo w tegorocznej edycji konkursu skierowanego do placówek objętych programem Kulczyk Foundation „Żółty Talerz” łączna pula nagród wynosi 45 000 zł. Nagrodzone placówki będą mogły przeznaczyć pozyskane środki na remont lub zakup niezbędnego do prowadzenia zajęć wyposażenia.

Dowiedz się więcej

Dominika Kulczyk nabyła prawa do Festiwalu Malta

Flagowy projekt kulturalny Poznania, przyciągający wybitnych twórców z całego świata zyska nowe, kobiece oblicze! Po lipcowej zapowiedzi Dominiki Kulczyk pomyślnie sfinalizowano zakup praw do marki Malta Festival Poznań. Transakcja zagwarantowała kontynuację idei trwającego od ponad 30 lat przedsięwzięcia uhonorowanego prestiżową nagrodą EFFE (Europe for Festivals, Festivals for Europe).

Dowiedz się więcej