Pierwsze źródło wiedzy o menopauzie

Projekty w Polsce
Pierwsze źródło wiedzy o menopauzie
Jak wynika z raportu przygotowanego we wrześniu przez Kulczyk Foundation (zobacz raport), 93% kobiet nie potrafi wskazać prawidłowej definicji menopauzy, a ponad 70% Polek przed menopauzą określa swój stan wiedzy o niej jako zły.
 
- A przecież to naturalny etap naszego życia. Musimy zacząć o nim mówić! Zamiast krzywdzących stereotypów i przesądów chcemy wiedzy i nowoczesnej opieki medycznej. Wierzymy, że troska o siebie zaczyna się od rozpoznania, co się z nami dzieje i co może nam pomóc - podkreśla Dominika Kulczyk.
 
 

Przełamywaniu stereotypów i zwiększeniu dostępu do rzetelnej wiedzy służy najnowsza akcja Kulczyk Foundation „Menopauza bez tabu”. Jej celem jest wypracowanie, przy udziale ekspertek i ekspertów, najlepszych standardów wsparcia, które pomogą kobietom w jak najbardziej komfortowy sposób przejść przez okres zmian. Kolejne etapy działań podejmowanych w tym zakresie, a także bogate treści eksperckie, poradnikowe, będą przedstawiane właśnie na stronie menopauzabeztabu.org.pl.

Aktualności

Dołącz do naszej kampanii z okazji Dnia Higieny Menstruacyjnej

Przełamać tabu miesiączki w miejscu pracy to cel obchodzonego na całym świecie Dnia Higieny Menstruacyjnej. Włącz się z nami w to święto pod hasłem  #OkresRównoWażny. Dzień Higieny Menstruacyjnej to międzynarodowe święto, które zwraca uwagę na problem ubóstwa menstruacyjnego i podnosi świadomość na temat higieny menstruacyjnej. Data 28 maja nie jest przypadkowa. Średnia długość cyklu menstruacyjnego to 28 dni, z czego 5 dni to czas krwawienia. Tego dnia organizacje społeczne na całym świecie podejmują działania w obszarze zdrowia i higieny menstruacyjnej realizując kampanie społeczne. 

 

Dowiedz się więcej

Ruszyła III edycja konkursu "Zdrowo nakręceni"!

Najbardziej kreatywni reżyserzy, czyli... dzieci po raz trzeci przygotowują filmy konkursowe opowiadające o gotowaniu, zasadach zdrowego odżywiania i równości w kuchni. Jest o co się starać, bo w tegorocznej edycji konkursu skierowanego do placówek objętych programem Kulczyk Foundation „Żółty Talerz” łączna pula nagród wynosi 45 000 zł. Nagrodzone placówki będą mogły przeznaczyć pozyskane środki na remont lub zakup niezbędnego do prowadzenia zajęć wyposażenia.

Dowiedz się więcej

Dominika Kulczyk nabyła prawa do Festiwalu Malta

Flagowy projekt kulturalny Poznania, przyciągający wybitnych twórców z całego świata zyska nowe, kobiece oblicze! Po lipcowej zapowiedzi Dominiki Kulczyk pomyślnie sfinalizowano zakup praw do marki Malta Festival Poznań. Transakcja zagwarantowała kontynuację idei trwającego od ponad 30 lat przedsięwzięcia uhonorowanego prestiżową nagrodą EFFE (Europe for Festivals, Festivals for Europe).

Dowiedz się więcej