Podkładki uczące dzieci już idą do stołówek!

Projekty w Polsce

Wielka wysyłka ruszyła! Ponad 7750 dzieci w prawie 300 stołówkach w Polsce będzie jeść posiłki na wesołych podkładkach, z których pozdrawia je Piotruś. Piotruś to bajkowy bohater akcji żywienia dzieci Żółty Talerz, którą Kulczyk Foundation prowadzi w sojuszu z pięcioma największymi organizacjami pomocowymi w naszym kraju. Podkładka, poza humorem, przekazuje dzieciom bardzo ważne wartości związane z empatią i zdrowym żywieniem.
– Stołówka to ma być wspaniałe miejsce, gdzie wszyscy są razem i wszyscy czują się dobrze. Niezwykle ważnym elementem nauki odpowiedniego żywienia jest estetyka, czyli także to, jak i na czym jemy. Chcieliśmy więc zrobić dzieciom radosny prezent, ale też zaciekawić je rysunkami, które mają bardzo konkretne znaczenie. Opowiadają o tym, że należy dzielić się jedzeniem, należy je szanować, trzeba pomagać innym i zawsze pamiętać o tym, że jedzenie ma być nie tylko dobre, ale i zdrowe – podkreśla Marta Schmude-Olczak, Dyrektor Zarządzająca Kulczyk Foundation. – Co ważne, na naszych podkładkach będą jeść wszystkie dzieci w stołówkach, w których prowadzimy akcję. Nie tylko te, które uczestniczą w akcji dożywiania. Bo nasza podkładka łączy! – zaznacza.

Do programu Żółty Talerz, któremu patronuje Rzecznik Praw Dziecka, Kulczyk Foundation zaprosiła: Caritas, Banki Żywności, Towarzystwo Przyjaciół Dzieci, Polski Czerwony Krzyż i SOS Wioski Dziecięce. Dominika i Sebastian Kulczyk na program przeznaczyli 4 miliony zł, po to aby ciągu 12 miesięcy, poczynając od września zeszłego roku, dzieci otrzymały 1 milion pełnowartościowych posiłków. Żółty Talerz ma być wsparciem dla ogólnopolskiego systemu żywienia dzieci jako unikalny standard pomocy. Unikalny, bo wszystkie zaproszone organizacje realizują cztery takie same cele: wzrost liczby zdrowo odżywiających się dzieci, poprawa jakości jedzenia, dostęp dla wszystkich do wiedzy o zdrowym odżywianiu oraz aktywizacja dorosłych, by angażowali się w działania na rzecz prawidłowego żywienia dzieci.

Aktualności

18.10. Światowy Dzień Menopauzy i Andropauzy – kampania #okresrównoważny w ramach programu Cykl Kariery

Kulczyk Foundation prowadzi program Cykl Kariery, w ramach którego prowadzona jest kampania #okresrównoważny. Kampania ta zwraca uwagę na rolę cykliczności kobiet oraz wpływ hormonów na życie zawodowe.

Dowiedz się więcej

„Wolę wiedzieć. Menopauza bez tabu”

Kulczyk Foundation prowadzi bezpłatne spotkania wokół menopauzy dla mieszkanek warszawskiej Dzielnicy Wola.

Dowiedz się więcej

Położne wspierają kobiety także w menopauzie – kolejne działania w ramach kursu edukacyjnego

W ramach kolejnego etapu zaliczenia kursu „Poradnictwo w okresie transformacji menopauzalnej” położne organizują cykl spotkań edukacyjnych w swoich regionach.

To szansa, by podzielić się wiedzą i doświadczeniem — nie tylko z innymi położnymi, ale przede wszystkim z kobietami, które szukają rzetelnych informacji i wsparcia w czasie okołomenopauzalnym.

Dowiedz się więcej