Tysiące podpasek dla domów dziecka. Wspólna akcja Your KAYA i Okresowej Koalicji

Projekty w Polsce

Podpaski trafią do podopiecznych Fundacji One Day, członka Okresowej Koalicji. Część produktów udało się przekazać już w tym tygodniu. Fundacja realizuje program #Usamodzielnieni, wspierając dzieci i młodzież z domów dziecka oraz placówek opiekuńczo-wychowawczych.  

–  Jednym z założeń programu jest budowanie pewności siebie u naszych wychowanków. Nie można o niej mówić, gdy dziewczynki zaczynają miesiączkować, a brakuje im środków menstruacyjnych dobrej jakości czy wiedzy na ten temat – mówi Monika Krzyżanowska, założycielka Fundacji One Day, członka Okresowej Koalicji. 

Your KAYA to polska marka oferująca produkty higieniczne dla kobiet – podpaski, tampony, wkładki czy kubeczki menstruacyjne. Podpaski, które trafią do domów dziecka, są biodegradowalne i wpisują się w założenia ekologicznej edukacji, której idee wspiera Koalicja. 

Jednocześnie firma została kolejnym po sieci sklepów Biedronka partnerem Okresowej Koalicji. Koalicja zrzesza 16 organizacji, które walczą z ubóstwem menstruacyjnym i przełamują tabu wokół naturalnego zjawiska, jakim jest miesiączka. 

 

Aktualności

Grono wokół menopauzy

Menopauza jest naturalnym etapem życia kobiety, czas najwyższy, by przestała być problemem. Przy okrągłym stole radziliśmy, jak wspierać kobietę w okresie transformacji menopauzalnej, ale także jej bliskich, pracodawców i lekarzy.

Dowiedz się więcej

Dołącz do naszej kampanii z okazji Dnia Higieny Menstruacyjnej

Przełamać tabu miesiączki w miejscu pracy to cel obchodzonego na całym świecie Dnia Higieny Menstruacyjnej. Włącz się z nami w to święto pod hasłem  #OkresRównoWażny. Dzień Higieny Menstruacyjnej to międzynarodowe święto, które zwraca uwagę na problem ubóstwa menstruacyjnego i podnosi świadomość na temat higieny menstruacyjnej. Data 28 maja nie jest przypadkowa. Średnia długość cyklu menstruacyjnego to 28 dni, z czego 5 dni to czas krwawienia. Tego dnia organizacje społeczne na całym świecie podejmują działania w obszarze zdrowia i higieny menstruacyjnej realizując kampanie społeczne. 

 

Dowiedz się więcej

Ruszyła III edycja konkursu "Zdrowo nakręceni"!

Najbardziej kreatywni reżyserzy, czyli... dzieci po raz trzeci przygotowują filmy konkursowe opowiadające o gotowaniu, zasadach zdrowego odżywiania i równości w kuchni. Jest o co się starać, bo w tegorocznej edycji konkursu skierowanego do placówek objętych programem Kulczyk Foundation „Żółty Talerz” łączna pula nagród wynosi 45 000 zł. Nagrodzone placówki będą mogły przeznaczyć pozyskane środki na remont lub zakup niezbędnego do prowadzenia zajęć wyposażenia.

Dowiedz się więcej