Przedstawione na fotografiach kobiety i dziewczynki z Gwatemali, Kostaryki, Nikaragui i Ugandy dzielą się swoimi przekonaniami i problemami. Wielu z nich brakuje podstawowej wiedzy na temat miesiączki, często też nie mają środków na zakup artykułów menstruacyjnych. Działające tam i wspierane przez Kulczyk Foundation lokalne organizacje pozarządowe starają się dotrzeć z rzetelnymi informacjami o cyklu menstruacyjnym oraz wsparciem w postaci niezbędnych środków higieny.
Wystawa „Otwórz oczy i zobacz…” jest częścią kampanii społecznej zainicjowanej przez Okresową Koalicję na rzecz walki z ubóstwem i wykluczeniem menstruacyjnym oraz tabu związanym z miesiączką. Okres jest tematem niewidocznym pod każdą szerokością geograficzną i w każdej kulturze. Zdrowie i higiena menstruacyjna wywiera fundamentalny wpływ na życie milionów ludzi na całym świecie. Jej brak ma negatywne skutki w obszarze zdrowotnym, edukacyjnym, psychospołecznym i ekonomicznym. Dotyka niemal każdego aspektu życia osoby menstruującej i w konsekwencji wpływa na całe społeczeństwo. Również w Polsce miesiączka jest tematem tabu. Jak wynika z przeprowadzonych na zlecenie Kulczyk Foundation badań, aż 42 proc. kobiet deklaruje, że w ich domu o menstruacji się nie rozmawia, a dla aż 23 proc. badanych jest to temat krępujący. Co piątej Polce zdarza się nie mieć środków na zakup odpowiednich podpasek.