Powołaliśmy do życia Okresową Koalicję - zrzeszenie organizacji i ekspertek zajmujących się tematem miesiączki. 8 marca ogłosiliśmy Manifest na rzecz walki z ubóstwem i wykluczeniem menstruacyjnym. Razem łamiemy tabu, zwiększamy świadomość i działamy na rzecz pełnego dostępu do podpasek i tamponów dla wszystkich osób menstruujących.Okresowa Koalicja sprawiła, że temat ubóstwa menstruacyjnego po raz pierwszy pojawił się w polskim Sejmie.
28 maja uczyniliśmy symbolem menstruacji. W Dniu Higieny Menstruacyjnej, wspólnie z Okresową Koalicją, postacie na pomnikach w całej Polsce przewiązaliśmy czerwonymi opaskami. - Nie możemy rozwiązać problemu, jeśli pozostawimy go niewidzialnym. Dlatego nawołujemy, żeby każdy z nas zdjął z oczu czerwoną opaskę. Zobaczenie problemu to pierwszy krok, by zmienić rzeczywistość, w której żyjemy - mówiła Dominika Kulczyk.
Otworzyliśmy wystawę „Otwórz oczy i zobacz…”, której motywem przewodnim jest ubóstwo menstruacyjne i związane z nim doświadczenia kobiet z Ameryki Środkowej i Ugandy. Od tego czasu zdjęcia Łukasza Bąka, Tomasza Lazara i Marka Straszewskiego gościły w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Wrocławiu, Szczecinie, Toruniu, Łodzi i Słupsku. Pokazaliśmy, że okres jest tematem niewidocznym w każdej kulturze i pod każdą szerokością geograficzną.
Współtworzyliśmy 8. serię Efektu Domina, serialu dokumentalnego realizowanego razem z telewizją TVN. Po raz pierwszy Efekt Domina w całości poświęcony był kobietom i trudnościami, z którymi się mierzą. W ósmej edycji programu dotarliśmy do Europy, Afryki i Ameryki Łacińskiej. Oddaliśmy głos tym, których na co dzień nikt nie słyszy - imigrantkom zmuszanym do prostytucji, ofiarom rytualnego okaleczania żeńskich narządów płciowych czy dziewczętom cierpiącym z powodu ubóstwa menstruacyjnego.
Zrealizowaliśmy szereg projektów pomocowych związanych z Efektem Domina. W Kostaryce wsparliśmy działania na rzecz migrantek i uchodźczyń z Nikaragui. Walczyliśmy z ubóstwem menstruacyjnym i brakiem wiedzy na temat zdrowia reprodukcyjnego w Ugandzie. Stworzyliśmy bezpieczną przestrzeń dla kobiet i dziewczynek w Gwatemali. Celem Efektu Domina jest uruchamianie działań prowadzących do trwałej zmiany społecznej. Jest on fundamentem wszystkich projektów naszej Fundacji.
Wystartowaliśmy z 6-tą edycją programu Żółty Talerz - największego prywatnego systemu wsparcia żywienia dzieci w szkołach i placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Program realizujemy przy współudziale największych polskich organizacji pozarządowych. Obecnie uczestniczy w nim ponad 15 273 dzieci w 373 miejscach w całej Polsce. Żółty Talerz to także warsztaty i szkolenia dotyczące odżywiania. Program zaczęliśmy rozwijać w kierunku równouprawnienia.
Opublikowaliśmy blisko 250 reportaży, wywiadów, felietonów i listów z odpowiedziami ekspertek w ramach akcji społecznej #CzułośćiWolność. Prowadzimy ją razem z Wysokimi Obcasami i Fundacją Gazety Wyborczej. Z uwagą i czułością przyglądaliśmy się naszym relacjom. Rozmawialiśmy o naszych potrzebach, lękach i pomysłach na to, jak przygotować siebie i najbliższych na świat po pandemii. Poruszaliśmy temat wolności kobiet w każdej ze sfer - świadomości, cielesności i bytu.
Razem z marką Rossmann wysłaliśmy prawie 1,5 miliona podpasek do blisko 100 szkół w całej Polsce. Uczennice otrzymały w ten sposób darmowy dostęp do środków menstruacyjnych przez cały rok szkolny 2021/2022. W dystrybucji podpasek bierze udział niemal 300 wolontariuszek. W ramach programu „Podpaski w szkole dla każdej dziewczyny” uczennice otrzymały od nas także dostęp do materiałów dotyczących zdrowia i higieny menstruacyjnej.
2022 rok to nowe marzenia i nowe cele, które chcielibyśmy osiągać z Wami. Śledźcie projekty Kulczyk Foundation w mediach społecznościowych, żeby wesprzeć nasze działania. Tylko razem możemy zmienić świat.