Zadanie konkursowe polega na przygotowaniu maks. 90-sekundowego filmiku o zasadach zdrowego odżywiania, równości w kuchni lub pokazujący, jak placówki realizują scenariusze zajęć lekcyjnych przygotowanych przez Kulczyk Foundation we współpracy z ekspertami dietetyki. W poprzednich latach otrzymaliśmy ponad 100 prac konkursowych! 10 czerwca ogłosimy zwycięzców tegorocznej edycji konkursu.
Zobacz zwycięskie produkcje z poprzednich edycji oraz dowiedz się więcej o konkursie.
Program Kulczyk Foundation Żólty talerz to unikalny sojusz organizacji pomocowych na rzecz rozwiązania problemu niedożywienia najmłodszych Polaków. Ponad 5% tj. około 400 tys. dzieci w Polsce żyje w skrajnym ubóstwie, co oznacza, że nie mają zapewnionego odpowiedniego wyżywienia. Kulczyk Foundation wraz z partnerami obejmuje pomocą średnio 10 tys. dzieci rocznie.
Program naszej Fundacji to największy w Polsce prywatny program wsparcia żywieniowego dzieci, realizowany przez naszą Fundację przy współudziale największych polskich organizacji pozarządowych: diecezjalnych Caritas, Polskiego Czerwonego Krzyża, SOS Wiosek Dziecięcych oraz Towarzystwa Przyjaciół Dzieci, a także trzydziestu mniejszych organizacji działających lokalnie.
Od 2016 r. programem objęto łącznie ponad 85 tys. dzieci z blisko 2,5 tys. placówek, a jego realizacja kosztowała w sumie 38 mln zł. Fundacja dofinansowuje posiłki w świetlicach środowiskowych oraz zajęcia edukacyjne na temat zdrowego żywienia, prowadzon zarówno w świetlicach jak i w szkołach uczestniczących w programie. Regularne warsztaty dla dzieci odbywają się również w fundacyjnej kuchni Żółtego Talerza – pracowni Efektu Domina w Warszawie. W ramach programu, w placówkach wsparcia dzinennego, szkołach i świetlicach na terenie całego kraju, wydano już ponad 10 mln posiłków.