Żółty Talerz: 7 mln posiłków dla potrzebujących dzieci

Projekty w Polsce

- Chciałam zrobić wszystko, żeby w Polsce dzieci nie chodziły głodne. Kraj, który na to pozwala, nie może mówić o sobie, że jest krajem rozwiniętym - uważa Dominika Kulczyk, prezeska Kulczyk Foundation. - Wierzę, że Żółty Talerz wnosi trochę słońca w życie tych dzieci. Ten codzienny, ciepły posiłek sprawia, że czują się szczęśliwsze. A dzięki temu i ja jestem szczęśliwa - dodaje.

Źółty Talerz jest największym w Polsce prywatnym programem wsparcia systemu żywienia dzieci. Kończymy właśnie jego IV edycję - w jej ramach Kulczyk Foundation współpracowała z 340 placówkami edukacyjnymi i opiekuńczymi. Ponad 15 tys. dzieci otrzymało ok. 1,86 mln posiłków.

Tegoroczny Żóty Talerz był wyjątkowy, bo program prowadzony był w niezwykle trudnych warunkach. W I połowie 2020 r. wprowadzono w naszym kraju obostrzenia związane ze stanem zagrożenia epidemicznego. Dzieci nie chodziły do szkół i do placówek opiekuńczo-wychowawczych, przez co pojawiło się niebezpieczeństwo braku możliwości zapewnienia im często jedynego ciepłego posiłku w ciągu dnia. Pracownicy Kulczyk Foundation, naszego partnera - British Primary School of Wilanow oraz innych współpracujących podmiotów, a także wolontariusze stanęli jednak na wysokości zadania. W trudnych miesiącach największego zagrożenia koronawirusem jedzenie trafiało bezpośrednio do domów potrzebujących dzieci. Przekazaliśmy im ok. 4,5 tys. paczek żywnościowych, a w okresie od połowy kwietnia do końca czerwca - ponad 12 tys. zdrowych, ciepłych obiadów.

Żółty Talerz to również działania edukacyjne i informacyjne, współpraca z wieloma partnerami społecznymi i światem nauki. To także organizacja debat i szkoleń dotyczących zdrowego odżywiania. W ramach IV edycji programu zorganizowaliśmy m.in. 34 warsztaty edukacyjno-kulinarne dla dzieci.

Żółty Talerz nie zatrzymuje się. Pracujemy już nad kolejną edycją programu!

Aktualności

Dołącz do naszej kampanii z okazji Dnia Higieny Menstruacyjnej

Przełamać tabu miesiączki w miejscu pracy to cel obchodzonego na całym świecie Dnia Higieny Menstruacyjnej. Włącz się z nami w to święto pod hasłem  #OkresRównoWażny. Dzień Higieny Menstruacyjnej to międzynarodowe święto, które zwraca uwagę na problem ubóstwa menstruacyjnego i podnosi świadomość na temat higieny menstruacyjnej. Data 28 maja nie jest przypadkowa. Średnia długość cyklu menstruacyjnego to 28 dni, z czego 5 dni to czas krwawienia. Tego dnia organizacje społeczne na całym świecie podejmują działania w obszarze zdrowia i higieny menstruacyjnej realizując kampanie społeczne. 

 

Dowiedz się więcej

Ruszyła III edycja konkursu "Zdrowo nakręceni"!

Najbardziej kreatywni reżyserzy, czyli... dzieci po raz trzeci przygotowują filmy konkursowe opowiadające o gotowaniu, zasadach zdrowego odżywiania i równości w kuchni. Jest o co się starać, bo w tegorocznej edycji konkursu skierowanego do placówek objętych programem Kulczyk Foundation „Żółty Talerz” łączna pula nagród wynosi 45 000 zł. Nagrodzone placówki będą mogły przeznaczyć pozyskane środki na remont lub zakup niezbędnego do prowadzenia zajęć wyposażenia.

Dowiedz się więcej

Dominika Kulczyk nabyła prawa do Festiwalu Malta

Flagowy projekt kulturalny Poznania, przyciągający wybitnych twórców z całego świata zyska nowe, kobiece oblicze! Po lipcowej zapowiedzi Dominiki Kulczyk pomyślnie sfinalizowano zakup praw do marki Malta Festival Poznań. Transakcja zagwarantowała kontynuację idei trwającego od ponad 30 lat przedsięwzięcia uhonorowanego prestiżową nagrodą EFFE (Europe for Festivals, Festivals for Europe).

Dowiedz się więcej