Zakończyliśmy rekrutację do VII edycji programu Żółty Talerz. To największy pozarządowy system wsparcia żywienia dzieci

Projekty w Polsce

Dotarcie do tysięcy potrzebujących dzieci nie byłoby możliwe bez zaangażowania naszych partnerów. Kulczyk Foundation realizuje Żółty Talerz przy współudziale największych polskich organizacji pozarządowych: Caritasu, Towarzystwa Przyjaciół Dzieci, Polskiego Czerwonego Krzyża i SOS Wiosek Dziecięcych.

Żółty Talerz to największy pozarządowy system wsparcia żywienia dzieci w Polsce, który promuje także równość płci w kuchni. W styczniu tego roku udało nam się wydać 8-milionowy posiłek w ramach programu.

Dla mnie to 8 milionów powodów, dla których warto było z tym programem wystartować. 8 milionów dziecięcych uśmiechów, o które codziennie się staramy. Żółty Talerz od samego początku był czymś więcej niż tylko programem wsparcia żywienia dzieci. Chciałam, żeby dawał dzieciom świadomość, że są zaopiekowane i ciepło, na które zasługują. Tym programem pokazujemy, że każda z tysięcy małych istot, którym pomagamy, jest w życiu tak samo równa. I równie ważna – mówi Dominika Kulczyk, Prezeska Kulczyk Foundation.

Ale Żółty Talerz to nie tylko wsparcie w formie posiłków. To także edukacja o zdrowym odżywianiu. W tym celu prowadzimy zajęcia on-line i warsztaty stacjonarne w Pracowni Efektu Domina. We wszystkich działaniach wspierają nas specjalistki od żywienia z SGGW w Warszawie.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o programie, skontaktuj się z nami wysyłając maila na adres: zoltytalerz@kulczykfoundation.org.pl

Aktualności

Dołącz do naszej kampanii z okazji Dnia Higieny Menstruacyjnej

Przełamać tabu miesiączki w miejscu pracy to cel obchodzonego na całym świecie Dnia Higieny Menstruacyjnej. Włącz się z nami w to święto pod hasłem  #OkresRównoWażny. Dzień Higieny Menstruacyjnej to międzynarodowe święto, które zwraca uwagę na problem ubóstwa menstruacyjnego i podnosi świadomość na temat higieny menstruacyjnej. Data 28 maja nie jest przypadkowa. Średnia długość cyklu menstruacyjnego to 28 dni, z czego 5 dni to czas krwawienia. Tego dnia organizacje społeczne na całym świecie podejmują działania w obszarze zdrowia i higieny menstruacyjnej realizując kampanie społeczne. 

 

Dowiedz się więcej

Ruszyła III edycja konkursu "Zdrowo nakręceni"!

Najbardziej kreatywni reżyserzy, czyli... dzieci po raz trzeci przygotowują filmy konkursowe opowiadające o gotowaniu, zasadach zdrowego odżywiania i równości w kuchni. Jest o co się starać, bo w tegorocznej edycji konkursu skierowanego do placówek objętych programem Kulczyk Foundation „Żółty Talerz” łączna pula nagród wynosi 45 000 zł. Nagrodzone placówki będą mogły przeznaczyć pozyskane środki na remont lub zakup niezbędnego do prowadzenia zajęć wyposażenia.

Dowiedz się więcej

Dominika Kulczyk nabyła prawa do Festiwalu Malta

Flagowy projekt kulturalny Poznania, przyciągający wybitnych twórców z całego świata zyska nowe, kobiece oblicze! Po lipcowej zapowiedzi Dominiki Kulczyk pomyślnie sfinalizowano zakup praw do marki Malta Festival Poznań. Transakcja zagwarantowała kontynuację idei trwającego od ponad 30 lat przedsięwzięcia uhonorowanego prestiżową nagrodą EFFE (Europe for Festivals, Festivals for Europe).

Dowiedz się więcej