(Nie)łatwa współpraca. Rodzic i nauczyciel: jak rozmawiać i działać bez uprzedzeń
Rodzice i nauczyciele powinni patrzeć na siebie jak na dwie grupy, które łączy wspólny cel – dobro dziecka.
Szkoła nie jest po to, żeby nauczyć budowy pantofelka i nie jest po to, żebyśmy wiedzieli, jakie są prawe i lewe dopływy Wisły, tylko żeby wychodzili z niej otwarci, tolerancyjni, umiejący myśleć krytycznie, empatyczni ludzie - mówi Dorota Łoboda.
Kontaktom rodziców z nauczycielami towarzyszy nieufność, a czasem niechęć. Wiele jest uprzedzeń, często podsycanych przez media i komentarze pod artykułami dotyczącymi szkoły. Rodziców określa się jako roszczeniowych, a nauczycieli jako leniwych. Jak radzić sobie z negatywnymi emocjami i hejtem? Jakie są najczęstsze stereotypy, które określają pedagogów i rodziców? Z czego mogą wynikać i co umożliwić może dobrą współpracę oraz dialog pozbawiony uprzedzeń?