W ramach akcji #zostańwdomu #czasnarelacje udostępniamy czytane przez znane osoby bajki, które mogą pomóc Wam przyjemnie i wartościowo spędzić czas z dzieckiem. Zapraszamy do dołączenia do naszej akcji!
Jak rozmawiać o uczuciach i emocjach z dziećmi w wieku przedszkolnym i uczniami i uczennicami klas 1-3? Przedstawiamy wybór scenariuszy, bajek i aktywności, które można realizować na zajęciach zarówno na żywo, jak i online, a także materiałów wspierających dla rodziców i opiekunów.
Jak rozpocząć z uczniami klas 4-8 rozmowę o tak ważnym temacie jak wolność i to w czasie, kiedy jest ona ograniczana? Proponujemy listę scenariuszy zajęć, które można wykorzystać również podczas lekcji online.
Jak wprowadzić temat wartości do rozmowy z uczniami i uczennicami klas 1-3? Przedstawiamy wybór scenariuszy, bajek i aktywności, które można realizować na zajęciach zarówno na żywo, jak i online.
Przemoc rówieśnicza jest nieodzownym elementem rzeczywistości dzieci w Polsce. Od najmłodszych lat dzieci doświadczają jej, stosują, albo są jej świadkami. W internecie, w szkole, na podwórku. Dotyczy wszystkich sfer ich funkcjonowania. Dlaczego tak się dzieje? Czy przemoc rówieśnicza to problem braku dziecięcej empatii? A może za brak właściwych reakcji odpowiadają luki w edukacji, nie tylko wśród dzieci? Jak to się dzieje, że za każdym razem, gdy do mediów trafia historia skatowanego przez rówieśników nastolatka wciąż słyszymy to samo pytanie: dlaczego nikt nie reagował?