news

Najlepszy prezent na Dzień Dziecka? Ty i twoja obecność

Dziś obchodzimy Międzynarodowy Dzień Dziecka. Szukacie pomysłu na jego uczczenie z waszymi pociechami? A może sami czujecie się jak dzieci? Oto garść pomysłów, jak celebrować to święto nie tylko pierwszego czerwca.

Zobacz więcej
Bo najważniejszy jest człowiek
Dominika Kulczyk

Przypomnij sobie swoje dzieciństwo… Jakiej rozmowy potrzebowałaś/potrzebowałeś?

Przypomnij sobie swoje dzieciństwo, wszystkie odbyte i nieodbyte rozmowy. Jakie one były? Czego w nich zabrakło? O czym byś chciała/chciał porozmawiać, gdybyś teraz była/był dzieckiem? Poprosiłam studentki i studentów pedagogiki, żeby przywołali swoje wspomnienia z dzieciństwa, rozmowy, jakie wtedy prowadzili z dorosłymi.

Zobacz więcej

Jak znaleźć dobry moment na rozmowę o uczuciach i emocjach z dziećmi? Posłuchajcie razem bajki

Jak rozmawiać z dzieckiem o uczuciach, emocjach czy wartościach, kiedy najczęściej podejmujemy temat, dopiero gdy coś się właśnie dzieje – kiedy mierzymy się z trudną emocją czy ktoś zrobił coś, co jest wbrew naszym wartościom i czujemy potrzebę reakcji? Rozmowa w takim momencie zwykle nie przynosi wymarzonych efektów. Warto więc znaleźć, a nawet zaplanować czas na spokojne podjęcie tematu uczuć i emocji i tego, jak możemy je wyrażać. Szczególnie teraz, kiedy jesteśmy razem w domu i dużo się dzieje nie tylko wokół nas, ale i w nas.

Zobacz więcej

Co to jest uważność (mindfulness) i jak ją rozwijać u dziecka?

Uważność, inaczej mindfulness, to słowo, które coraz częściej możemy spotkać w tekstach psychologicznych czy poradnikach udanego życia. Oznacza umiejętność skierowania uwagi na to, co dzieje się w danej chwili, zarówno wokół nas, jak i w naszym ciele oraz umyśle. Tej umiejętności można i warto się nauczyć, gdyż niesie ze sobą wiele korzyści.

Zobacz więcej

„Grzeczna dziewczynka” czy „łobuziak”? Unikajmy etykietek, bo przyklejają się na długo!

Etykietki przyklejają się na długo, a potencjał dziecka i jego zainteresowania mogą się zmieniać. Próbowanie nowych rzeczy, testowanie, eksperymentowanie to aktywności, które pomagają znaleźć swoją drogę. Nauczyciel jest naturalnym i ważnym przewodnikiem. Ważne, by zachęcał do chodzenia własnymi ścieżkami, a nie utartym traktem.

Zobacz więcej
Następna strona
1/7