Scenariusze 10-15 lat - edycja 4

Porozmawiajmy o działaniach i postawach

Cechy fizyczne a wolność jednostki / Indonezja

Zdrowie, wiek, kolor skóry, płeć - na ile te i inne cechy fizyczne mogą wpływać na naszą wolność? Scenariusz ma zachęcić do rozmowy i refleksji o tym jak wiele, często niezależnych od nas rzeczy, ogranicza lub wzmacnia naszą wolność. Inspiracją do podjęcia tego tematu był odcinek serialu dokumentalnego Efekt Domina. Sumba, pokazujący wpływ choroby (malarii) na życie mieszkańców indonezyjskiej wyspy Sumba.

Cele zajęć

WIEM: Uczeń wie, że każdy ma prawo do wolności. Zdaje też sobie sprawę z tego, że to prawo może być ograniczane lub łamane. Wie, że istnieją czynniki, które ograniczają ludzką wolność, a także czynniki, które wspierają korzystanie z niej.

CZUJĘ: Uczeń wie, jakie emocje może odczuwać, gdy cechy fizyczne ciała wpływają na jego poczucie wolności. Wie, jak może czuć się osoba, której rozwój jest ograniczony przez takie czynniki.

POMAGAM: Uczeń wyraża gotowość do pomocy osobom, których wolność jest ograniczona.


Materiały do pobrania ×
Cechy fizyczne a wolność jednostki. Scenariusz .pdf - POBIERZ
Cechy fizyczne. Załącznik .pdf - POBIERZ
Schemat ryby. Karta pracy .pdf - POBIERZ
Informacja dla rodziców .pdf - POBIERZ
Nauczać to znaczy przekazać coś więcej niż wiedzę

Archiwum scenariuszy 10-15 lat