Scenariusze 10-15 lat - edycja 4

Porozmawiajmy o działaniach i postawach

Niezależność w myśleniu a wolność słowa / Nepal

Czy moje opinie są naprawdę moje? A może ktoś mówi mi co mam myśleć?

Natłok informacji, którymi codziennie jesteśmy bombardowani, sprawia, że nie jesteśmy w stanie ich wszystkich analizować. W konsekwencji jesteśmy podatni na manipulacje i coraz trudniej nam odróżnić prawdę od fałszu. O tym jak ważne jest krytyczne myślenie i jak rozpoznać fake newsy, mówi scenariusz powstały na podstawie odcinka serialu dokumentalnego Efekt Domina. Dzieci na sprzedaż. Pokazano w nim jak niebezpieczne może być bezkrytyczne przyjmowanie informacji.

Cele zajęć

WIEM: Uczeń wie, że powinien krytycznie podchodzić do informacji.

CZUJĘ: Uczeń zdaje sobie sprawę, że osoba, której przekazano nieprawdziwą informację może podjąć niewłaściwą decyzję. Konsekwencje tej decyzji poniesie ona sama lub/i inne osoby.

POMAGAM: Uczeń wie, jakie mogą być konsekwencje podejmowania decyzji pod wpływem fałszywych informacji i wyraża gotowość do dzielenia się tą wiedzą z innymi.


Materiały do pobrania ×
Niezależność w myśleniu a wolność słowa. Scenariusz .pdf - POBIERZ
Jak rozpoznać fake news. Infografika .pdf - POBIERZ
Fake newsy. Karta pracy .pdf - POBIERZ
Informacja dla rodziców .pdf - POBIERZ
Nauczać to znaczy przekazać coś więcej niż wiedzę

Archiwum scenariuszy 10-15 lat