Scenariusze 3-6 lat - edycja 1

Porozmawiajmy o emocjach

Jak mały kanczyl odkrył, kim naprawdę jest

Bajka o małym kanczylu mówi nam o tym, że bycie innym nie jest niczym złym. Nasze cechy i umiejętności nie tylko przydają nam się na co dzień, ale też pozwalają robić rzeczy, których pozostali nie potrafią! Jesteśmy różni, ale każdy jest wyjątkowy! Razem możemy więcej, ponieważ się uzupełniamy.

W czasie lekcji dzieci rozwijać będą swoje kompetencje emocjonalne, ucząc się identyfikowania własnych stanów emocjonalnych. Bajka o małym kanczylu staje się punktem wyjścia do rozmowy o poczuciu przykrości i zadowoleniu z siebie.

ZAGADNIENIA KLUCZOWE
poczucie przykrości, zadowolenie z siebie

CELE ZAJĘĆ   

Cel ogólny: 

  • identyfikowanie własnych stanów emocjonalnych, 
  • rozwijanie kompetencji emocjonalnych.

Cele szczegółowe: 

  • aktywne słuchanie tekstów literackich, 
  • poszerzanie słownictwa czynnego o pojęcia: przykrość, zadowolenie z siebie, 
  • rozpoznawanie i rozumienie istoty takich stanów emocjonalnych, jak uczucie przykrości, zadowolenia z siebie, 
  • rozwijanie postawy akceptacji, szacunku dla odmienności, 
  • wyrażanie emocji poprzez ruch i taniec.

Materiały do pobrania ×
Scenariusz „Jak mały kanczyl odkrył, kim naprawdę jest” .pdf - POBIERZ
Bajka audio „Jak mały kanczyl odkrył, kim naprawdę jest” .mpga - POBIERZ
Piosenka „Lubię” .mpga - POBIERZ
Nauczać to znaczy przekazać coś więcej niż wiedzę

Powiązane materiały warte chwili

Pierwsze kroki w świecie uczuć i emocji

Dzieci przedszkolne doświadczają coraz bardziej zróżnicowanych i skomplikowanych emocji i uczuć. Często nie potrafią sobie z nimi poradzić. Celem wychowawców jest pomóc im rozpoznawać, regulować i wyrażać to, co przeżywają. Jak uczyć emocji najmłodsze dzieci?

Dowiedz się więcej

Nie ma edukacji bez relacji

Zwykle najwięcej uczymy, kiedy nawet nie próbujemy tego robić. Kiedy nasi uczniowie sami odkrywają prawdę o sobie i otaczającym ich świecie. Dlatego warto budować w szkole klimat troski i ciepła, zrozumienia i otwartości na innych, bez wrogości, podziałów, bez dogmatyzmów i racji… W takich warunkach łatwiej o tę najważniejszą w życiu naukę.

Dowiedz się więcej