Bajka o małym kanczylu mówi nam o tym, że bycie innym nie jest niczym złym. Nasze cechy i umiejętności nie tylko przydają nam się na co dzień, ale też pozwalają robić rzeczy, których pozostali nie potrafią! Jesteśmy różni, ale każdy jest wyjątkowy! Razem możemy więcej, ponieważ się uzupełniamy.
W czasie lekcji dzieci rozwijać będą swoje kompetencje emocjonalne, ucząc się identyfikowania własnych stanów emocjonalnych. Bajka o małym kanczylu staje się punktem wyjścia do rozmowy o poczuciu przykrości i zadowoleniu z siebie.
ZAGADNIENIA KLUCZOWE
poczucie przykrości, zadowolenie z siebie
CELE ZAJĘĆ
Cel ogólny:
Cele szczegółowe:
Nauczać to znaczy przekazać coś więcej niż wiedzę
Dzieci przedszkolne doświadczają coraz bardziej zróżnicowanych i skomplikowanych emocji i uczuć. Często nie potrafią sobie z nimi poradzić. Celem wychowawców jest pomóc im rozpoznawać, regulować i wyrażać to, co przeżywają. Jak uczyć emocji najmłodsze dzieci?
Zwykle najwięcej uczymy, kiedy nawet nie próbujemy tego robić. Kiedy nasi uczniowie sami odkrywają prawdę o sobie i otaczającym ich świecie. Dlatego warto budować w szkole klimat troski i ciepła, zrozumienia i otwartości na innych, bez wrogości, podziałów, bez dogmatyzmów i racji… W takich warunkach łatwiej o tę najważniejszą w życiu naukę.