Czasem w codziennym pędzie nie zauważamy, że obok nas ktoś szuka uwagi i zrozumienia. Czasami to nam wydaje się, że nikt nas nie słucha… Jak się wtedy czujemy? Co możemy zrobić?
W czasie lekcji dzieci rozwijać będą swoje kompetencje emocjonalne, ucząc się identyfikowania własnych stanów emocjonalnych. Bajka o starym drzewie staje się punktem wyjścia do rozmowy o poczuciu bycia niesłuchanym oraz o doświadczaniu życzliwości.
ZAGADNIENIA KLUCZOWE
poczucie bycia niesłuchanym, doświadczenie życzliwości
CELE ZAJĘĆ
Cel ogólny:
Cele szczegółowe:
Nauczać to znaczy przekazać coś więcej niż wiedzę
Dzieci przedszkolne doświadczają coraz bardziej zróżnicowanych i skomplikowanych emocji i uczuć. Często nie potrafią sobie z nimi poradzić. Celem wychowawców jest pomóc im rozpoznawać, regulować i wyrażać to, co przeżywają. Jak uczyć emocji najmłodsze dzieci?
Zwykle najwięcej uczymy, kiedy nawet nie próbujemy tego robić. Kiedy nasi uczniowie sami odkrywają prawdę o sobie i otaczającym ich świecie. Dlatego warto budować w szkole klimat troski i ciepła, zrozumienia i otwartości na innych, bez wrogości, podziałów, bez dogmatyzmów i racji… W takich warunkach łatwiej o tę najważniejszą w życiu naukę.