Kiedy każdy widzi tylko czubek swojego nosa, nie dzieje się nic dobrego. Skupione na sobie skrzaty duendes dopiero w obliczu zagrożenia zobaczyły, że dzięki współpracy, działa się nie tylko szybciej, ale i ma się z kim porozmawiać czy pobawić! To mądry Jorge nauczył skrzaty, że razem mogą osiągnąć więcej!
W czasie lekcji dzieci rozwijać będą swoje kompetencje emocjonalne, ucząc się identyfikowania własnych stanów emocjonalnych. Bajka o współpracujących ze sobą skrzatach staje się punktem wyjścia do rozmowy o irytacji i satysfakcji.
ZAGADNIENIA KLUCZOWE
irytacja, satysfakcja
CELE ZAJĘĆ
Cel ogólny:
Cele szczegółowe:
Nauczać to znaczy przekazać coś więcej niż wiedzę
Dzieci przedszkolne doświadczają coraz bardziej zróżnicowanych i skomplikowanych emocji i uczuć. Często nie potrafią sobie z nimi poradzić. Celem wychowawców jest pomóc im rozpoznawać, regulować i wyrażać to, co przeżywają. Jak uczyć emocji najmłodsze dzieci?
Zwykle najwięcej uczymy, kiedy nawet nie próbujemy tego robić. Kiedy nasi uczniowie sami odkrywają prawdę o sobie i otaczającym ich świecie. Dlatego warto budować w szkole klimat troski i ciepła, zrozumienia i otwartości na innych, bez wrogości, podziałów, bez dogmatyzmów i racji… W takich warunkach łatwiej o tę najważniejszą w życiu naukę.