Diego martwiło to, że ludzie przez swoją zachłanność zagrażali jego rodzinie. Odważył się z nimi porozmawiać, mimo że czuł lęk i nie wiedział nawet, czy inni go zrozumieją. Ale udało się! Upomniał się o prawa swoje i swojego gatunku, a dzięki dzielnemu Diego Gwatemalczycy przypomnieli sobie, że nie można krzywdzić innych tylko dlatego, że ci nie mogą sami się sprzeciwić.
W czasie lekcji dzieci rozwijać będą swoje kompetencje emocjonalne, ucząc się identyfikowania własnych stanów emocjonalnych. Bajka o kolorowym ptaku Diego staje się punktem wyjścia do rozmowy o nostalgii i poczuciu przynależności.
ZAGADNIENIA KLUCZOWE
nostalgia, poczucie przynależności
CELE ZAJĘĆ
Cele ogólne:
Cele szczegółowe:
Nauczać to znaczy przekazać coś więcej niż wiedzę
Dzieci przedszkolne doświadczają coraz bardziej zróżnicowanych i skomplikowanych emocji i uczuć. Często nie potrafią sobie z nimi poradzić. Celem wychowawców jest pomóc im rozpoznawać, regulować i wyrażać to, co przeżywają. Jak uczyć emocji najmłodsze dzieci?
Zwykle najwięcej uczymy, kiedy nawet nie próbujemy tego robić. Kiedy nasi uczniowie sami odkrywają prawdę o sobie i otaczającym ich świecie. Dlatego warto budować w szkole klimat troski i ciepła, zrozumienia i otwartości na innych, bez wrogości, podziałów, bez dogmatyzmów i racji… W takich warunkach łatwiej o tę najważniejszą w życiu naukę.