Scenariusze 3-6 lat - edycja 1

Porozmawiajmy o emocjach

Jak kolorowy Diego trafił na flagę Gwatemali

Diego martwiło to, że ludzie przez swoją zachłanność zagrażali jego rodzinie. Odważył się z nimi porozmawiać, mimo że czuł lęk i nie wiedział nawet, czy inni go zrozumieją. Ale udało się! Upomniał się o prawa swoje i swojego gatunku, a dzięki dzielnemu Diego Gwatemalczycy przypomnieli sobie, że nie można krzywdzić innych tylko dlatego, że ci nie mogą sami się sprzeciwić.

W czasie lekcji dzieci rozwijać będą swoje kompetencje emocjonalne, ucząc się identyfikowania własnych stanów emocjonalnych. Bajka o kolorowym ptaku Diego staje się punktem wyjścia do rozmowy o nostalgii i poczuciu przynależności.

ZAGADNIENIA KLUCZOWE

nostalgia, poczucie przynależności

CELE ZAJĘĆ

Cele ogólne: 

  • identyfikowanie własnych stanów emocjonalnych, 
  • rozwijanie kompetencji emocjonalnych.

Cele szczegółowe: 

  • zachęcanie do aktywnego słuchania tekstów literackich, 
  • rozpoznawanie i rozumienie istoty takich uczuć i emocji, jak poczucie przynależności, nostalgia, 
  • zachęcanie do wczuwania się w emocje innych, 
  • wyrażanie uczuć za pomocą ruchu, ekspresji plastycznej, 
  • zachęcanie do mówienia o własnych emocjach i sytuacjach z nimi związanych.

Materiały do pobrania ×
Scenariusz „Jak kolorowy Diego trafił na flagę Gwatemali” .pdf - POBIERZ
Bajka audio „Jak kolorowy Diego trafił na flagę Gwatemali” .mpga - POBIERZ
Piosenka „Mów mi Diego” .mpga - POBIERZ
Nauczać to znaczy przekazać coś więcej niż wiedzę

Powiązane materiały warte chwili

Pierwsze kroki w świecie uczuć i emocji

Dzieci przedszkolne doświadczają coraz bardziej zróżnicowanych i skomplikowanych emocji i uczuć. Często nie potrafią sobie z nimi poradzić. Celem wychowawców jest pomóc im rozpoznawać, regulować i wyrażać to, co przeżywają. Jak uczyć emocji najmłodsze dzieci?

Dowiedz się więcej

Nie ma edukacji bez relacji

Zwykle najwięcej uczymy, kiedy nawet nie próbujemy tego robić. Kiedy nasi uczniowie sami odkrywają prawdę o sobie i otaczającym ich świecie. Dlatego warto budować w szkole klimat troski i ciepła, zrozumienia i otwartości na innych, bez wrogości, podziałów, bez dogmatyzmów i racji… W takich warunkach łatwiej o tę najważniejszą w życiu naukę.

Dowiedz się więcej