Czasami nie mamy wpływu na sytuację, w jakiej się znajdujemy, ale nie warto tracić ducha! Pran, chłopiec, który urodził się w rodzinie niedotykalnych w Kalkucie, nie poddawał się ani nie obrażał. Mimo że było mu ciężko, cały czas szukał sposobu, żeby zmienić swój los. Gotowość do pomocy innym i odwaga płynąca z serca pomogły mu dokonać cudu!
W czasie lekcji dzieci rozwijać będą swoje kompetencje emocjonalne, ucząc się identyfikowania własnych stanów emocjonalnych. Bajka o chłopcu, który żył na ulicy staje się punktem wyjścia do rozmowy o nadziei i zapale do zmian.
ZAGADNIENIA KLUCZOWE
nadzieja, zapał
CELE ZAJĘĆ
Cel ogólny:
Cele szczegółowe:
Nauczać to znaczy przekazać coś więcej niż wiedzę
Dzieci przedszkolne doświadczają coraz bardziej zróżnicowanych i skomplikowanych emocji i uczuć. Często nie potrafią sobie z nimi poradzić. Celem wychowawców jest pomóc im rozpoznawać, regulować i wyrażać to, co przeżywają. Jak uczyć emocji najmłodsze dzieci?
Zwykle najwięcej uczymy, kiedy nawet nie próbujemy tego robić. Kiedy nasi uczniowie sami odkrywają prawdę o sobie i otaczającym ich świecie. Dlatego warto budować w szkole klimat troski i ciepła, zrozumienia i otwartości na innych, bez wrogości, podziałów, bez dogmatyzmów i racji… W takich warunkach łatwiej o tę najważniejszą w życiu naukę.