Scenariusze 3-6 lat - edycja 1

Porozmawiajmy o emocjach

Jak chłopiec, który żył na ulicy, wzbił się wysoko w powietrze

Czasami nie mamy wpływu na sytuację, w jakiej się znajdujemy, ale nie warto tracić ducha! Pran, chłopiec, który urodził się w rodzinie niedotykalnych w Kalkucie, nie poddawał się ani nie obrażał. Mimo że było mu ciężko, cały czas szukał sposobu, żeby zmienić swój los. Gotowość do pomocy innym i odwaga płynąca z serca pomogły mu dokonać cudu!

W czasie lekcji dzieci rozwijać będą swoje kompetencje emocjonalne, ucząc się identyfikowania własnych stanów emocjonalnych. Bajka o chłopcu, który żył na ulicy staje się punktem wyjścia do rozmowy o nadziei i zapale do zmian.

ZAGADNIENIA KLUCZOWE
nadzieja, zapał

CELE ZAJĘĆ

Cel ogólny: 

  • identyfikowanie własnych stanów emocjonalnych, 
  • rozwijanie kompetencji emocjonalnych.

Cele szczegółowe: 

  • aktywne słuchanie i analiza tekstu literackiego, 
  • rozpoznawanie i rozumienie istoty takich uczuć i emocji, jak nadzieja, zapał, 
  • zachęcanie do wczuwania się w emocje innych, 
  • stwarzanie okazji do odczuwania i różnicowania uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, 
  • budowanie postawy szacunku dla innych, 
  • dostrzeganie, iż wszyscy ludzie są równi i każdy człowiek ma swoją wartość, 
  • wyrażanie uczuć za pomocą tańca i ekspresji plastycznej.

Materiały do pobrania ×
Scenariusz „Jak chłopiec, który żył na ulicy, wzbił się wysoko w powietrze” .pdf - POBIERZ
Bajka audio „Jak chłopiec, który żył na ulicy, wzbił się wysoko w powietrze” .mpga - POBIERZ
Piosenka „Gra” .mpga - POBIERZ
Nauczać to znaczy przekazać coś więcej niż wiedzę

Powiązane materiały warte chwili

Pierwsze kroki w świecie uczuć i emocji

Dzieci przedszkolne doświadczają coraz bardziej zróżnicowanych i skomplikowanych emocji i uczuć. Często nie potrafią sobie z nimi poradzić. Celem wychowawców jest pomóc im rozpoznawać, regulować i wyrażać to, co przeżywają. Jak uczyć emocji najmłodsze dzieci?

Dowiedz się więcej

Nie ma edukacji bez relacji

Zwykle najwięcej uczymy, kiedy nawet nie próbujemy tego robić. Kiedy nasi uczniowie sami odkrywają prawdę o sobie i otaczającym ich świecie. Dlatego warto budować w szkole klimat troski i ciepła, zrozumienia i otwartości na innych, bez wrogości, podziałów, bez dogmatyzmów i racji… W takich warunkach łatwiej o tę najważniejszą w życiu naukę.

Dowiedz się więcej