Scenariusze 3-6 lat - edycja 1

Porozmawiajmy o emocjach

Jak Maisa z Naimą na jeden dzień życiem się zamieniły

Czasami dobrze jest spojrzeć na swoje życie oczami innych. Przekonały się o tym Maisa i Naima, przekonane o tym, że ludziom dookoła dzieje się lepiej. Lepiej? Po prostu inaczej! W życiu każdego z nas może istnieć coś, co jest dla nas szczególnie ważne, a czego na co dzień nie zauważamy. Niekiedy potrzebujemy zmiany punktu widzenia, żeby to sobie uświadomić!

W czasie lekcji dzieci rozwijać będą swoje kompetencje emocjonalne, ucząc się identyfikowania własnych stanów emocjonalnych. Bajka o Maisie i Naimie staje się punktem wyjścia do rozmowy o takich uczuciach i emocjach, jak niezadowolenie oraz wdzięczność.

ZAGADNIENIA KLUCZOWE

niezadowolenie, wdzięczność

CELE ZAJĘĆ

Cel ogólny:

  • identyfikowanie własnych stanów emocjonalnych,
  • rozwijanie kompetencji emocjonalnych.

Cele szczegółowe:

  • zachęcanie do aktywnego słuchania tekstów literackich,
  • poszerzanie słownictwa czynnego o pojęcia: niezadowolenie, wdzięczność;
  • rozpoznawanie i rozumienie istoty takich stanów emocjonalnych, jak niezadowolenie, wdzięczność,
  • rozwijanie myślenia logicznego,
  • dostrzegania pozytywów w zróżnicowanych sytuacjach życiowych.

Materiały do pobrania ×
Scenariusz „Jak Maisa z Naimą na jeden dzień życiem się zamieniły” .pdf - POBIERZ
Bajka audio „Jak Maisa z Naimą na jeden dzień życiem się zamieniły” .mpga - POBIERZ
Piosenka „Chwilka” .mpga - POBIERZ
Nauczać to znaczy przekazać coś więcej niż wiedzę

Powiązane materiały warte chwili

Pierwsze kroki w świecie uczuć i emocji

Dzieci przedszkolne doświadczają coraz bardziej zróżnicowanych i skomplikowanych emocji i uczuć. Często nie potrafią sobie z nimi poradzić. Celem wychowawców jest pomóc im rozpoznawać, regulować i wyrażać to, co przeżywają. Jak uczyć emocji najmłodsze dzieci?

Dowiedz się więcej

Nie ma edukacji bez relacji

Zwykle najwięcej uczymy, kiedy nawet nie próbujemy tego robić. Kiedy nasi uczniowie sami odkrywają prawdę o sobie i otaczającym ich świecie. Dlatego warto budować w szkole klimat troski i ciepła, zrozumienia i otwartości na innych, bez wrogości, podziałów, bez dogmatyzmów i racji… W takich warunkach łatwiej o tę najważniejszą w życiu naukę.

Dowiedz się więcej