Czasami dobrze jest spojrzeć na swoje życie oczami innych. Przekonały się o tym Maisa i Naima, przekonane o tym, że ludziom dookoła dzieje się lepiej. Lepiej? Po prostu inaczej! W życiu każdego z nas może istnieć coś, co jest dla nas szczególnie ważne, a czego na co dzień nie zauważamy. Niekiedy potrzebujemy zmiany punktu widzenia, żeby to sobie uświadomić!
W czasie lekcji dzieci rozwijać będą swoje kompetencje emocjonalne, ucząc się identyfikowania własnych stanów emocjonalnych. Bajka o Maisie i Naimie staje się punktem wyjścia do rozmowy o takich uczuciach i emocjach, jak niezadowolenie oraz wdzięczność.
niezadowolenie, wdzięczność
Cel ogólny:
Cele szczegółowe:
Nauczać to znaczy przekazać coś więcej niż wiedzę
Dzieci przedszkolne doświadczają coraz bardziej zróżnicowanych i skomplikowanych emocji i uczuć. Często nie potrafią sobie z nimi poradzić. Celem wychowawców jest pomóc im rozpoznawać, regulować i wyrażać to, co przeżywają. Jak uczyć emocji najmłodsze dzieci?
Zwykle najwięcej uczymy, kiedy nawet nie próbujemy tego robić. Kiedy nasi uczniowie sami odkrywają prawdę o sobie i otaczającym ich świecie. Dlatego warto budować w szkole klimat troski i ciepła, zrozumienia i otwartości na innych, bez wrogości, podziałów, bez dogmatyzmów i racji… W takich warunkach łatwiej o tę najważniejszą w życiu naukę.