Scenariusze 6-9 lat - edycja 2

Porozmawiajmy o wartościach

Jak kolorowy Diego trafił na flagę Gwatemali

Diego martwiło to, że ludzie przez swoją zachłanność zagrażali jego rodzinie. Odważył się z nimi porozmawiać, mimo że trochę się bał i nie wiedział nawet, czy będą w stanie go zrozumieć. Ale udało się! Upomniał się o prawa swoje i swojego gatunku. Dzięki dzielnemu Diego Gwatemalczycy przypomnieli sobie, że nie można krzywdzić innych tylko dlatego, że ci nie mogą się sami sprzeciwić.

W czasie lekcji dzieci będą mogły dostrzec, że wytrwałość w dążeniu do celu i poszukiwanie kolejnych rozwiązań pomimo niesprzyjających okoliczności mogą przyczynić się do zmiany sytuacji na lepsze. Bajka o kolorowym ptaku Diegu staje się punktem wyjścia do rozmowy o odwadze potrzebnej do zabierania głosu w ważnych sprawach, otwartości na rozmowę z innym i szacunku.

ZAGADNIENIA KLUCZOWE

odwaga potrzebna do zabierania głosu w ważnych sprawach, przynależność do grupy, otwartość na rozmowę z innymi, szacunek

CELE ZAJĘĆ

Cel główny:

Dostrzeżenie przez uczniów, że wytrwałość w dążeniu do celu i poszukiwanie kolejnych rozwiązań pomimo niesprzyjających okoliczności mogą przyczynić się do zmiany sytuacji na lepsze.

Cele szczegółowe – uczeń:

  • wysłucha bajki „Jak kolorowy Diego trafił na flagę Gwatemali”,
  • porozmawia z innymi na temat zagadnień przedstawionych w treści bajki udział w zabawie „Odważny – ostrożny”,
  • zastanowi się nad tym, co może pomóc postępować odważnie w ważnych sytuacjach,
  • wysłucha piosenki „Mów mi Diego”,
  • weźmie udział w grupowym tworzeniu herbu klasy, który będzie przypominał o odwadze,
  • dokończy zdanie: „Jestem odważny/odważna, gdy...”.

 


Materiały do pobrania ×
Scenariusz „Jak kolorowy Diego trafił na flagę Gwatemali” .pdf - POBIERZ
Bajka audio „Jak kolorowy Diego trafił na flagę Gwatemali” .mpga - POBIERZ
Piosenka „Mów mi Diego” .mpga - POBIERZ
Nauczać to znaczy przekazać coś więcej niż wiedzę