Scenariusze 6-9 lat - edycja 2

Porozmawiajmy o wartościach

Jak chłopiec, który żył na ulicy, wzbił się wysoko w powietrze

Czasami nie mamy wpływu na sytuację, w jakiej się znajdujemy, ale nie warto tracić ducha! Pran, chłopiec, który urodził się w rodzinie niedotykalnych w Kalkucie, nie poddawał się i nie obrażał. Mimo że było mu ciężko, cały czas szukał sposobu, żeby zmienić swój los. Gotowość do pomocy innym i odwaga płynąca z serca pomogły mu dokonać cudu!

W czasie lekcji dzieci będą mogły dostrzec, że wytrwałość w dążeniu do celu i poszukiwanie kolejnych rozwiązań pomimo niesprzyjających okoliczności mogą przyczynić się do zmiany sytuacji na lepsze. Bajka o chłopcu, który żył na ulicy staje się punktem wyjścia do rozmowy o szacunku dla siebie i innych, niezniechęcaniu się, gotowości do pomocy i unikaniu ocen.

ZAGADNIENIA KLUCZOWE

szukanie rozwiązań, szacunek dla siebie i innych, wytrwałość, niezniechęcanie się, gotowość do pomocy, unikanie ocen

CELE ZAJĘĆ

Cel główny:

Dostrzeżenie przez uczniów, że wytrwałość w dążeniu do celu i poszukiwanie kolejnych rozwiązań pomimo niesprzyjających okoliczności mogą przyczynić się do zmiany sytuacji na lepsze.

Cele szczegółowe – uczeń:

  • wysłucha bajki „Jak chłopiec, który żył na ulicy, wzbił się wysoko w powietrze”,
  • weźmie udział w rozmowie na temat zagadnień przedstawionych w treści bajki,
  • wykona rysunek obrazujący własne osiągnięcie, z którego jest dumny, i opowie o nim koleżance lub koledze,
  • podzieli się swoją refleksją na temat: „Co by było, gdyby…”,
  • uzgodni z grupą sposób skonstruowania wiszącego świecznika i wykona go wspólnie z rówieśnikami,
  • zatańczy z innymi do piosenki „Gra”,
  • dokończy zdanie: „Jeśli będę wytrwały/wytrwała, mogę…”.

Materiały do pobrania ×
Scenariusz „Jak chłopiec, który żył na ulicy, wzbił się wysoko w powietrze” .pdf - POBIERZ
Bajka audio „Jak chłopiec, który żył na ulicy, wzbił się wysoko w powietrze” .mpga - POBIERZ
Piosenka „Gra” .mpga - POBIERZ
Nauczać to znaczy przekazać coś więcej niż wiedzę