Czym jest odwaga? Uczniowie zapoznają się z historią swojej rówieśniczki z Nepalu, która opowiada im, co dla niej oznacza bycie odważnym na co dzień: przezwyciężanie strachu, nieśmiałości, sprzeciwianie się, kiedy widzi się niesprawiedliwość, np. w przypadku zachowań dyskryminacyjnych. Porozmawiacie o tym, że odwaga to nie tylko odważne czyny, ale i przyznanie się do błędu. W czasie zajęć znajdziecie też czas na omówienie ważnego elementu odwagi, którym jest świadomość kosztów, jakie się poniesie, jeśli się na nią nie zbierze – wspólnie rozważycie, czy poniesienie konsekwencji jest na dłuższą metę lepsze niż trwanie w strachu, czy przezwyciężenie obaw i obronienie tego, na czym nam zależy, jest bardziej korzystne niż oddanie tego walkowerem. Porozmawiacie także o tym, że odwaga pomaga przezwyciężać strach, mówić o trudnych tematach, radzić sobie w sytuacjach, gdy coś nam nie wychodzi, daje też siłę, żeby bronić swoich racji i umieć ponosić konsekwencje swoich działań.
Cel główny
Cele szczegółowe
Uczeń:
Nauczać to znaczy przekazać coś więcej niż wiedzę