Scenariusze 6-9 lat - edycja 3

Porozmawiajmy o wartościach

Odporność psychiczna | Wenezuela i Kolumbia

Czym jest odporność psychiczna? Jak rozmawiać z dziećmi o tej sile wewnętrznej, która pomaga radzić sobie w wymagających sytuacjach? Uczniowie zapoznają się z historią chłopca, który wskutek kryzysu wenezuelskiego ze względów politycznych i ekonomicznych był zmuszony wraz z rodzicami emigrować do Kolumbii. Bohater historii opisał w liście, jak w takiej trudnej sytuacji można sobie radzić – czego nauczył się od swoich rodziców i jak każdy, niezależnie od wieku, może budować swoją wewnętrzną siłę, czyli odporność psychiczną. W czasie zajęć przyjrzycie się temu, jak na co dzień każdy z nas może wzmacniać swoją odporność.

 

Cel główny

  • Zwrócenie uwagi uczniów na znaczenie odporności psychicznej (siły wewnętrznej).

Cele szczegółowe

Uczeń:

  • wyjaśnia, na czym polega odporność psychiczna;
  • rozumie, że nawet w trudnych sytuacjach można zachować spokój;
  • zna sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach;
  • wie, że warto rozwijać swoje mocne strony i pracować nad sobą;
  • wie, że w trudnych sytuacjach ma prawo zwrócić się o pomoc do innych ludzi.

Materiały do pobrania ×
Scenariusz .pdf - POBIERZ
Informacja dla rodziców i opiekunów .pdf - POBIERZ
List od Luisa .pdf - POBIERZ
Zdjęcia – materiał dodatkowy .pdf - POBIERZ
„Moje mocne strony” – karta pracy (wersja dla uczniów) .pdf - POBIERZ
„Moje mocne strony” – karta pracy (rozwiązania wersja dla nauczyciela) .pdf - POBIERZ
„Moja tarcza mocy” – karta pracy .pdf - POBIERZ
Nauczać to znaczy przekazać coś więcej niż wiedzę