Scenariusze 6-9 lat - Edycja 1

Porozmawiajmy o wartościach

Jak bocianek spotkał Azzama na greckiej plaży

Bocianek ze swą mamą lecieli na zimę do ciepłych krajów. Traf chciał, że na greckiej wyspie bocianek zaprzyjaźnił się z chłopcem, który nie uciekał przed zimnem, ale przed wojną. Jeden ruszył tam, gdzie jest ciepło, a drugi tam, gdzie nie burzą domów, a mali chłopcy mieszkają ze swoimi mamami.

W czasie lekcji uczniowie będą mogli dostrzec wartość życia w kraju, w którym panuje pokój. Bajka o bocianku, który spotkał Azzama, staje się punktem wyjścia do rozmowy o wojnie i zagrożeniu.

UWAGA: Zajęcia te rekomendowane są dla starszych dzieci. 

ZAGADNIENIA KLUCZOWE

wojna, zagrożenie, pokój, powody opuszczania domu

CELE ZAJĘĆ

Cel główny:

Dostrzeżenie przez uczniów wartości życia w kraju, w którym panuje pokój.

Cele szczegółowe — uczeń:

  • wysłucha bajki pt. „Jak bocianek spotkał Azzama na greckiej plaży”,
  • weźmie udział w rozmowie kierowanej na temat treści bajki,
  • wyjaśni, dlaczego ludzie i zwierzęta opuszczają swoje domy,
  • przedstawi propozycje, jak można przyjąć dziecko pochodzące z innego kraju w naszej szkole,
  • weźmie udział w rozmowie kierowanej,
  • wykona kartkę dla pokoju,
  • sformułuje refleksję końcową,
  • zaproponuje motto podsumowujące zajęcia.

Materiały do pobrania ×
Scenariusz „Jak bocianek spotkał Azzama na greckiej plaży” .pdf - POBIERZ
Tekst bajki „Jak bocianek spotkał Azzama na greckiej plaży” .docx - POBIERZ
Bajka audio „Jak bocianek spotkał Azzama na greckiej plaży” .mpga - POBIERZ
Nauczać to znaczy przekazać coś więcej niż wiedzę